Huurachterstand

Voor of op de eerste dag van elke maand betaalt u de huur aan Centrada. Betaalt u niet op tijd, dan is er sprake van een huurachterstand of betalingsachterstand.

Wat gebeurt er bij een huurachterstand?

Als wij een betalingsachterstand bij u constateren, sturen wij u een W.I.K. brief (Wet Incasso Kosten). Als u na deze brief nog geen actie onderneemt, dan schakelt Centrada de gerechtsdeurwaarder in. Het inschakelen van een gerechtsdeurwaarder levert extra kosten op voor u. Als de betaling uitblijft, vragen wij in het uiterste geval de kantonrechter om de huurovereenkomst te ontbinden en de woning gedwongen te laten ontruimen.

Wat moet u doen bij een huurachterstand?

Kunt u uw huur of overige verplichtingen aan Centrada niet tijdig betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met één van onze incassoconsulenten. Zij zijn dagelijks bereikbaar op 0320 239600. We zoeken dan samen met u naar een passende oplossing. Zo kunnen we voorkomen dat uw achterstand verder oploopt of dat de gerechtsdeurwaarder wordt ingeschakeld.

Hoe eerder u contact opneemt met een incassoconsulent van Centrada, hoe beter wij u kunnen helpen bij het inlopen van een betalingsachterstand.

Wat is een acceptemail?

Een acceptemail is simpel gezegd een rekening in uw email of bijvoorbeeld via WhatsApp of Messenger voor uw huur, energie, telefoon, verzekering en veel meer. Geen gegevens meer overtikken van papier naar uw scherm, u kunt direct en supersnel gaan betalen. U kunt met een acceptemail ook gemakkelijk en veilig een machtiging afgeven voor een automatische incasso. Dit staat dan duidelijk aangegeven. Een acceptemail is een product van AcceptEasy.

Wanneer ontvang ik een acceptemail?

U ontvangt een acceptemail als u de huur niet op tijd heeft betaald. Dit is alleen mogelijk als wij een emailadres van u hebben. 

Wat moet ik doen als ik een acceptemail uit mijn email heb verwijderd?

Kijk in de verwijderde items sectie van uw mail en plaats het item terug in uw inbox. Wanneer dit niet mogelijk is, neem u dan contact met ons op om opnieuw een acceptemail te ontvangen.

De betaalstrook in de acceptemail is rood. Wat betekent dit?

Een rood gekleurde betaalstrook betekent dat de betaaltermijn is verstreken. Deze acceptemail is vervallen en kan niet meer betaald worden. U moet dan contact opnemen met ons. Wij kunnen u eventueel een nieuwe acceptemail sturen.

Kan ik mijn maandelijkse huurrekening ook via acceptemail ontvangen?

Nee, het is helaas (nog) niet mogelijk om uw huurrekening via acceptemail te ontvangen.

Gerelateerde onderwerpen