IMG_5776_crop

Samenwerking Centrada en Plegt-Vos volgens nieuwe formule

3 maart 2016

Gisterochtend ondertekenden Ronald Gouwerok, manager Vastgoed bij Centrada, en Arno van der Voort, directeur vestiging West bij Plegt-Vos, op het kantoor van Centrada een samenwerkingsovereenkomst voor het uitvoeren van het mutatie- en dagelijks onderhoud. Bijzonder aan de samenwerking is dat de medewerkers van Plegt-Vos opereren vanuit het kantoorpand van Centrada aan de Wigstraat. 

Partner in huis
Wie het kantoor van Centrada bezoekt, vindt daar tegenwoordig niet alleen de bekende Centrada-busjes voor de deur, maar ook de bedrijfswagens van Plegt-Vos. Sterker nog, de kans is groot dat de bezoeker in het kantoorgebouw van Centrada een medewerker van Plegt-Vos tegen het lijf loopt. Centrada is namelijk niet alleen een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met Plegt-Vos voor het mutatie- en het dagelijks onderhoud. De Lelystadse woningcorporatie heeft de partner zelfs fysiek in huis gehaald. 

Klanttevredenheid
Centrada maakte deze bijzondere keuze met het oog op klanttevredenheid. Ronald Gouwerok, manager Vastgoed bij Centrada, licht toe: “Het dagelijks onderhoud is erg belangrijk voor Centrada. Onze vaklieden hebben de meeste klantcontacten, doordat zij dagelijks reparaties uitvoeren bij onze huurders in huis. Plegt-Vos voert een deel van het dagelijks onderhoud namens Centrada uit. Mensen die voor ons werken, moeten weten wat Centrada voor ogen heeft met klanttevredenheid. Dat werkt beter als zij bij Centrada ‘in huis’ zitten. Daarom zijn we erg blij met de inhuizing van Plegt-Vos.”

Shop-in-shopformule
Gouwerok vertelt enthousiast over deze shop-in-shopformule: “Uitbesteding buiten de deur hebben we vaker gedaan, dat is op zich niks bijzonders. Plegt-Vos verricht al drie jaar tot volle tevredenheid het dagelijks onderhoud voor Centrada. De komende drie jaar geven we de samenwerking vorm volgens een ‘shop-in-shopformule’. Daarvan zien we direct de voordelen. De betrokkenheid van onze partner is groter en de medewerkers kunnen zich beter identificeren met Centrada. We willen daarom bekijken of we deze vorm van samenwerking ook met andere partners kunnen aangaan.”

Korte lijnen
Ook Plegt-Vos ervaart de voordelen van de inhuizing bij Centrada. Arno van der Voort: “De lijnen zijn veel korter. We kunnen nu snel met de opzichters van Centrada overleggen en besluiten nemen. Daar heeft de huurder veel baat bij. Dat is een toegevoegde waarde voor de samenwerking en daarmee voor de dienstverlening aan de klanten van Centrada.”

Themabijeenkomsten
Centrada besteedt steeds meer werk uit. Gouwerok: ”Partners van Centrada die in haar huurwoningen komen en in opdracht van Centrada diensten verlenen aan haar klanten moeten zich identificeren met en committeren aan Centrada. Daarom gaat Centrada voor deze partners twee keer per jaar een themabijeenkomst organiseren gericht op klanttevredenheid en dienstverlening. Want uiteindelijk is onze samenwerking met deze partners gericht op klanttevredenheid.”

webdesign door ipsis b.v.
LiveZilla Live Chat Software