Centrada-medewerkers met ‘bezoek-koeken’ op de koffie bij huurders

Op donderdag 31 oktober gingen de medewerkers van woningcorporatie Centrada op bezoek bij huurders. In het kader van ‘Centrada Bezoekt’ belden ze met een pak ‘bezoek–koeken’ in de hand aan om een praatje te maken. Doel van deze dag was om huurders (beter) te leren kennen en uit eerste hand te horen hoe zij het huren van en wonen in een Centrada-woning ervaren.

Martine Visser, directeur-bestuurder Centrada: “Natuurlijk weten we wie onze klanten zijn: de ruim 9.000 huurders en 10.000 woningzoekenden waar we dagelijks voor werken. Maar wat maakt dat huurders prettig bij ons wonen? En hoe kunnen wij huurders hierin ondersteunen? Wat moeten wij vooral blijven doen en wat kan anders? Zomaar wat vragen die wij tijdens deze Centrada Bezoekt-dag stelden.”

Nieuwe inzichten
Op bezoek gaan bij huurders is voor veel medewerkers van Centrada dagelijkse kost, maar voor anderen ongebruikelijk. Daarom gingen de medewerkers op stap in tweetallen; een collega die veel klantcontact heeft werd gekoppeld aan iemand die ‘bureauwerk’ doet.

Martine Visser vervolgt: "We komen normaal altijd bij onze huurders met een doel: om bijvoorbeeld een reparatie uit te voeren of in verband met een naderende verhuizing. Er is dan weinig tijd om echt met elkaar in gesprek te komen en dieper op zaken in te gaan. Tijdens de Centrada Bezoekt-dag merkten we dat onze huurders het fijn vonden hun verhaal te doen, uitgebreid te vertellen hoe zij het wonen in de wijk ervaren en hoe het contact met hun buren is. Voor ons is dat waardevolle informatie die we kunnen gebruiken bij het maken van beleid en het verbeteren van onze dienstverlening.”