Lift

In veel flats zitten liften. Het onderhoud aan de liften doen wij niet zelf. Daarvoor hebben wij onderhoudscontracten voor afgesloten met gespecialiseerde bedrijven. In de lift vindt u altijd een sticker met contactgegevens van het bedrijf dat de lift onderhoud.

Veel gevraagd over Lift

Kan ik via jullie zand bestellen?

U kunt van Centrada maximaal 1,5 kuub zand krijgen (1x per 2 jaar) voor het ophogen van het bestaande terras aan de achterzijde of aan de voorzijde is verzakt. Het zand wordt geleverd door de firma Donker. U kunt het zand aanvragen door een reparatieverzoek via de website in te dienen of te bellen met onze Klantenservice via 0320 239600.

Kan mijn keuken, badkamer of toilet worden vervangen?

Wij vervangen keukens, badkamers en toiletten tijdens planmatig onderhoud. Alleen als de technische staat erg slecht is vervangen wij tussentijds. Bent u van mening dat dit het geval is? Dient u dan een reparatieverzoek in via de website of neemt u op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur telefonisch contact met ons op. . Dan komt een opzichter langs om dit te beoordelen.

De schutting is stuk. Wie doet het onderhoud?

In diverse wijken in Lelystad hebben er schuttingprojecten plaatsgevonden. Soms is het onderhoud voor Centrada en soms is dit onderhoud voor uzelf. Neemt u contact op met ons wie het onderhoud doet. 0320 239600

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt. Voor meer advies kunt u ons bellen op 0320 239600.

De verlichting in de algemene ruimte is kapot. Kunnen jullie deze maken?

Reparaties aan verlichting in algemene ruimtes kunt u melden via een reparatieverzoek op onze website en telefonisch op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur bij onze klantenservice. 0320 239600

Mijn vloerverwarming werkt niet. Wat moet ik doen?

Neemt u contract met ons op. Telefoonnummer: 0320 239600

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, neemt u dan contact met ons op. 0320 239600. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Wat doe ik met een spoedreparatie in middag, avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan 0320 239600. U wordt doorgeschakeld naar een collega of onze boodschappendienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik wil graag een reparatie door jullie laten uitvoeren op mijn kosten?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor het inplannen van een afspraak.

Ik woon in een appartementencomplex met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. Een reparatieverzoek meldt u via onze websitewww.centrada.nl of bel ons op 0320 239600. 

Mag ik de witte woningbouwkasten weggooien?

Ja, dat mag. Deze zijn uw eigendom. Als de kasten als afscheiding dienen tussen keuken en woonkamer dan mag het niet.

Kunt u mij informeren over huurderonderhoud?

In het burgelijk wetboek is vastgelegd welk onderhoud voor rekening van de verhuurder of de huurder komt. In de folder 'Onderhoud, wie doet wat?' kunt u nalezen welke werkzaamheden door ons wordt gedaan en welke werkzaamheden voor uzelf zijn.

De slagboom werkt niet. Kunnen jullie dit repareren?

De slagboom valt onder het beheer van de Vereniging van Eigenaren (VVE). Als er een storing is aan de slagboom mag u deze bij Centrada melden. Wij geven dit voor u door.

Ik vind een kaartje in de bus dat jullie langs zijn geweest voor het uitvoeren va een reparatie. Helaas was ik niet thuis, kan ik een andere afspraak maken?

Voor het maken van een nieuwe afspraak kunt u tussen 8.30 en 17.00 uur contact opnemen met onze Klantenservice via 0320 239600.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Ik wil graag personenalarmering, kan dat?

Wij leggen geen personenalarmering aan. U kunt via uw zorgverzekering een personenalarmering aanvragen, eventueel via Icare.